Неділя, 07.07.2024, 10:28 PM
Вітаю Вас Гість | RSS
Вхід на сайт
Категорії розділу
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Дистанційне навчання КУ "Гімназія с. Дунів"

Дистанційне навчання


Інформатика
03.17.2022, 1:37 PM

Комп’ютерна графіка – розділ інформатики, який вивчає технології опрацювання графічних зображень за допомогою комп’ютерної техніки.

Залежно від способу побудови графічного зображення розрізняють растрові та векторні графічні зображення.

Растрове графічне зображення складається з окремих маленьких прямокутників – пікселів.

Ви знайомі з інструментами побудови растрових зображень редактора растрової графіки Paint.

Векторне графічне зображення будується з окремих базових об’єктів – графічних примітивів: відрізків, многокутників, кривих, овалів тощо. У ході вивчення текстового редактора Word, програми для створення презентацій MS PowerPoint ви дізналися про способи формування зображень із геометричних примітивів, поняття й принципи побудови векторних зображень, способи зафарбовування об’єктів, встановлення параметрів контура і заливки.

Графічні примітиви – це елементи простої форми, з яких будують більш складні зображення.

Будь-який малюнок або креслення можна розглядати як сукупність графічних примітивів: крапок, ліній, кіл, дуг та ін. Для того щоб на екрані з’явився малюнок, програма повинна забезпечити креслення кожного з графічних примітивів, з яких він складається.

Для роботи з графікою деякі з компонентів надають у розпорядження програміста основу для малювання – полотно (властивість Canvas), яке, у свою чергу, має олівець для малювання ліній (властивість Реn) i пензель для зафарбовування (заливки) ділянок (властивість Brush).

 

Полотно має систему координат XOY, в якій координати (0,0) має верхня ліва точка компонента, на якому будується малюнок

Властивість Canvas є, зокрема, у форми компонента Image (Малюнок) та деяких інших компонентів. Компонент Image міститься на вкладці Additional naнeлi компонентів. Після розміщення на формі компонент Image набуває вигляду прямокутної пунктирної рамки.

Місце розташування на формі (властивості Left, Top), розміри (властивості Width, Height), колір фону (властивість СоІог) компонента Image можна змінити у вікні Інспектор об’єктів або запрограмувавши зміну значень властивостей у ході виконання програми.

Для створення графічних примітивів викликають графічні методи
властивості Canvas компонента.

Точка. Властивість Pixels надає доступ до кольору точок полотна, тобто містить дані типу ТСоІог для кожного пікселя зображення. Звертаються
до конкретної точки, вказуючи її координати в квадратних дужках.

Вивести точку червоного кольору в задану точку.
Canvas.Pixels [20,50] := clRed;

Відрізок. Метод LineTo креслить відрізок від поточної позиції олівця до крапки з координатами, вказаними під час виклику методу.
Image1.Canvas.LineTo (250,65);
Спочатку олівець розташований над точкою (0, 0). Встановити олівець в іншу позицію можна викликом методу MoveTo.

Намалювати лінію чорного кольору від позиції з координатами (20,20) до точки (100, 20).
Canvas.Brush.Color := clBlack;
Canvas.MoveTo (20, 20);
Canvas.LineTo (100,20);

Прямокутник. Метод Rectangle малює незаповнений прямокутник,
протилежні кути якого збігаються з точками х1, y1 і х2, у2:
Canvas.Rectangle (x1, y1, x2, y2);
Сторони прямокутника паралельні сторонам екрана.

Намалювати квадрат із довжиною сторони 100 пікселів:
Canvas.Rectangle (20,30,120,130);

Еліпс (коло). Метод Ellipse малює еліпс (коло), вписаний в прямокутник, заданий координатами двох протилежних вершин х1, у1 і х2, у2 .
Canvas.Ellipse (x1, y1, x2, y2);
Намалювати коло діаметром 100 пікселів.
Canvas.Ellipse (20, 30, 120, 130);

Сектор. Метод Ріе малює сектор еліпса (круга):
Еліпс, вписаний у прямокутник, задано координатами (х1, у1, х2, у2). Сектор обмежений прямими, що проходять через центр еліпса і точки (x3, y3) і (х4, у4). Дуга малюється від точки (хЗ, y3) до точки (х4, у4) проти ходу годинникової стрілки.
Canvas.Pie (x1, y1, x2, y2, x3, y3, х4, у4)

Image1.Canvas.RectangIe (0,0, 100,100); // квадрат
Image1.Canvas.Pie (0,0, 100,100, 100,0, 0,0);//сектор

Ламана лінія. Метод РоlуLіпе малює ламану лінію за точками, що задані масивом Points:

РоlуLіпе (Points: array of Tpoint);

Намалювати ламану лінію за п’ятьма точками, заданими координатами .

Canvas.PolyLine ([Point (10,10), Point(30,100), Point (50,10), Point (70, 100), Point(90, 10)]);

Під час малювання простих фігур вони автоматично зафарбовуються усередині відповідно до налаштувань пензля. Але це не працює з нестандартними фігурами. Для їх зафарбовування використовують
спеціальний метод FloodFill.

Canvas.FloodFill (x, y, Color, Fillstyle);

Тут x, y – це координати будь-якої точки всередині фігури.

Якщо параметр FiIIster = fsborder, то фарба розтікається від точки з координатами х, у доти, поки не зустріне на шляху колір, заданий в параметрі СоІог. Якщо FiIIster = fssurface, то фарба розтікається від
точки з координатами х, у, замінюючи колір СоІог кольором, вказаним у властивості Brush.CoIor.

Домашнє завдання 

1. Переглянути матеріал поданий вище

2. Опрацювати матеріал підручника § 27

3. Виконати: вправа 2 ст.185

Категорія: 8 клас | Додав: bohdanmatviyiv0512
Переглядів: 121 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar