Понеділок, 12.23.2024, 11:11 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Вхід на сайт
Категорії розділу
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Дистанційне навчання КУ "Гімназія с. Дунів"

Дистанційне навчання


Біологія
04.19.2022, 11:05 PM

Мислення – це процес опосередкованого, предметного відображення (пізнання) загальних , суттєвих властивостей об’єктів та явищ дійсності, відображення взаємозв’язків та відношень, що існують між ними.

 Складові мислення

 4. Мислення - стрижень будь-якої розумової діяльності людини. Цим розумовий процес навіть дворічної дитини, яка засвоює мову, якісно відрізняється від примітивних форм аналізу і синтезу, доступних вищим тваринам. Пошук шляхів розв’язання тварини здійснюють методами безладних спроб і помилок, спрямованих на досягнення “приманки”, але не на націленість. Сформульована в запитанні потреба пізнати, зрозуміти має в людини усвідомлений характер. Мисляча людина знає, що вона не знає і що хоче взнати. Вона знає, що вона знайшла, розв’язавши поставлену задачу.

 Особливості процесу мислення1. Процес мислення становить складну єдність. Мислення не пов’язане з мовою, але виражене в мові. 2. Мислення дорослої людини має узагальнений характер. Про що б людина не думала, над розв’язанням якої б конкретної задачі не працювала, вона завжди думає за допомогою мови, отже, узагальнено.

3. Для мислення характерна проблемність, тобто пошук зв’язків у кожному конкретному випадку, у кожному явищі, яке є об’єктом пізнання. Цей пошук розпочинається звичайно у відповідь на словесний сигнал. Таким сигналом є запитання, з якого розпочинається процес мислення У запитанні формулюється завдання мислення. При цьому кожне запитання символізує цілком визначений тип зв’язку, розкриття якого в певному конкретному явищі і становить завдання, що постало перед людиною. Запитання:”Чий м’яч покотився?”- потребує встановити зв’язок лише однієї категорїї відношень належності. Запитання: ” Куди м’яч покотився?”- сигналізує також лише один тип зв’язку - напрям, місце. Запитання:” Чому м’яч покотився? - зумовлює пошуки причинних зв’язків.

СВІДОМІСТЬ - це форма відображення навколишнього світу, що розвинулась в людини як суспільної істоти внаслідок оволодіння мовою і спільною діяльністю з іншими людьми

 Властивості свідомості людини:1. Людина, що володіє свідомістю, виділяє себе з навколишнього світу, відокремлює себе та своє «я» від зовнішніх речей, а властивості речей—від них самих. 2. Здатний побачити себе, що знаходиться у визначеному місці простору й у визначеній крапці тимчасової осі, що зв'язує сьогодення, минуле і майбутнє. 3. Здатний побачити себе у визначеній системі відносин з іншими людьми. 4. Здатний встановлювати адекватні причинно-наслідкові відносини між явищами зовнішнього світу і між ними і своїми власними діями. 5. Віддає звіт у своїх відчуттях, думках, переживаннях, намірах і бажаннях. 6. Знає особливості своєї індивідуальності й особистості. 7. Здатний планувати свої дії, передбачати їхні результати й оцінювати їхнього наслідку, тобто здатний до здійснення навмисних довільних дій.

 Діяльність Діяльність — спосіб буття людини у світі, її здатність вносити в дійсність зміни. Основними компонентами діяльності є: 1) суб'єкт з його потребами; 2) мета, відповідно до якої предмет перетворюється на об'єкт, на який спрямовано діяльність; 3) засіб реалізації мети; 4) результат діяльності.

Категорія: 8 клас | Додав: uljanalanova
Переглядів: 129 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar