Дистанційне навчання
11.03.2020, 8:38 AM | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Українська мова 5 клас 03 листопада 2020 Урок розвитку зв’язного мовлення Тема:Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).
1. Запишіть тему уроку в зошити. 2.А описувати ми будемо тваринку, а яку, ви дізнаєтесь, розгадавши загадку: Хто із хвостиком і вушками ? У кого лапки з подушками ? Як ступа, ніхто не чує. Тихо, крадучись, полює. І маленькі сірі мишки Утікають геть від…. 3. . Інтелектуальна розминка. - Згадайте, які є стилі мовлення.(Художній, науковий, публіцистичний, розмовний, офіційно-діловий) - Згадайте, які типи мовлення вам відомі. (Опис, розповідь, роздум). - Що таке опис? (Опис – це один із типів мовлення, за допомогою якого ми характеризуємо предмет, називаючи найбільш важливі для нього ознаки). - 3 яких частин складається опис?(Вступ, основна частина, висновок) - Що повинно бути в основній частині?(Опис домашньої тварини) - Що є «даним» і «новим» у тексті-описі? («Дане» - назва предмета, «нове» - його ознаки). - Який буває опис? (Художній і науковий). - Чим відрізняється науковий опис від художнього? (У науковому – точність, лаконічність, у художньому – є епітети, метафори, порівняння). - На які ознаки потрібно звернути увагу, описуючи тварину? (Розмір, форму тіла, колір шерсті, вираз очей, поведінку). 4.Для того, щоб надати тексту емоційної забарвленості автор може використовувати певні суфікси та префікси. Давайте згадаємо їх. Префікси і суфікси емоційної забарвленості
5. Важливим компонентом у написанні твору є план. Він допоможе визначитися з тим, що буде у вашій роботі, в якій послідовності. План не дасть вашим думкам заплутатися і збити вас з пантелику. Пропоную користуватися таким планом: План 1. Місце, де мешкає тварина, її порода, кличка. 2. Її розмір. 3. Її забарвлення. 4. Опис хутра/ шкіри тварини. 5. Форма тулуба. 6. Опис мордочки, очей, носа, вусів та ін. 7. Основні особливості її вдачі. 8. Моє ставлення до тваринки. 6. «Довідкове бюро». Робота з таблицею-пам’яткою. -Прочитайте пам’ятку. Що нового дізналися? Яка з порад на вашу думку найважливіша? ! Пам’ятай, що твоє завдання- описати тварину. Не перейти на розповідь про поведінку, вдачу тварини чи птаха, твоє ставлення до них. ! Не вдавайся до найдрібніших деталей в описі. Вибери найважливіші ознаки, якими тварина відрізняється від інших. ! Описуй тварину в тому порядку, як ми її сприймаємо загалом: спочатку-загальний вигляд, колір, а потім деталі. Деталі описуй у тій послідовності, яка залежить від важливості їх. ! Уникай повторів, використовуй синоніми. Не забувай про образні слова. ! Придумай заголовок, який привертав би увагу до твору. ! Запам’ятай слова, що стосуються зовнішнього вигляду тварин і звірів, щоб не допускати у творі заміни понять. В учнівських творах трапляються неточності, пов’язані, наприклад, із назвами частин тіла. Запам’ятайте слова, що стосуються зовнішнього вигляду тварин і птахів. Не допускайте у творі заміни понять.
7.Написати твір на окремих листках. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 276 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |